Betalterminal

GreenPay Countertop 1000 LAN

Bild på betalterminal GreenPay Countertop 1000 LAN från Green

Transaktioner

Jag har inte fått några pengar på mitt konto från föregående dags försäljning

Problemet beror sannolikt på att betalterminalen inte har gjort eller kunna göra ett dagsavslut, men det kan också bero på problem hos din kortinlösare eller bank.

Gör så här:

  1. Undersök först om ett dagsavslut gjordes i betalterminalen under gårdagen.
  2. Ring därefter din kortinlösare.
En kund har blivit debiterad dubbelt

Kunden har råkat ut för en så kallad dubbeldragning där samma belopp dras två gånger vid betalningstillfället.

Upptäcks felet direkt innan en ny transaktion hinner genomföras:

  1. Makulera senaste transaktionen

Upptäcks felet långt senare och andra transaktioner har hunnit genomföras emellan, gör du så här:

  1. Undersök först om ett dagsavslut gjordes i betalterminalen under gårdagen.
  2. Ring din kortinlösare och be dem att korrigera dubbeldragningen.
Tillbaka till toppen

Hittar du inte svaret på din fråga?

Kontakta oss gärna via formuläret nedan, så återkommer vi till dig så fort vi har möjlighet!