Teknisk support
Vi hjälper dig!
Vid behov av teknisk support kan vi hjälpa dig via telefon, mejl eller teknisk fjärrsupport. Vårt lokala reparations- och servicecenter i Arlandastad samt vår telefonsupport för återförsäljare, har erfaren personal med såväl kompetens som vilja att försöka vända en dålig dag till en bra.
Är du användare eller återförsäljare?
Är du användare av utrustning från någon av våra tillverkare som inte fungerar? Kontakta i så fall i första hand den återförsäljare, integratör eller systembyggare som du har köpt eller hyr lösningen av, i vilken vår utrustning är en del.
Är du återförsäljare till Origum Distribution och har köpt eller hyr utrustningen av oss? Skicka oss då ett mejl med:
-
en tydlig felbeskrivning samt
-
kontaktuppgifter till den vi ska återkoppla till.
Du kan också ringa oss på 08-410 509 50.
Innan du kontaktar oss...
Omstart eller reset
Har du provat att starta om utrustningen som inte fungerar – eller att göra en "reset" om det är möjligt?
Kablage
Har du kontrollerat att samtliga nödvändiga ström- och kommunikationskablar är korrekt anslutna till utrustningen?
Router
Om utrustningen och dess tillbehör (periferiutrustning) är anslutna via en router – fungerar den som den ska?
Mjukvaror & brandvägg
Har någon mjukvara nyligen blivit uppdaterad – antingen manuellt, automatiskt eller kanske inte alls?

Vanliga frågor & svar

Driftinformation
Teknisk fjärrsupport
Vi erbjuder möjligheten till kostnadsfri uppkopplad fjärrsupport för dig som är Origum-återförsäljare.
På distans kan vi felsöka och åtgärda datorer, surfplattor och mobiltelefoner samt till dem kopplade periferiprodukter från oss på Origum Distribution.
1. Ladda ner mjukvaran
Börja med att ladda ner mjukvaran till den enhet du önskar hjälp med. Mjukvaran du behöver heter TeamViewer QuickSupport:
2. Ring oss
När du har installerat mjukvaran ringer du oss på 08-410 509 50 och berättar vad du behöver hjälp med.
3. Ge oss access
Starta filen eller appen (beroende på om det är en dator, surfplatta eller mobiltelefon som ska fjärrstyras). Samtidigt som du öppnar appen, skickas ett meddelande till oss på Origum Distribution och vi kan koppla upp oss och påbörja arbetet.
När arbetet är avslutat blir vår access till den uppkopplade enheten bruten – och den kan inte återupptas igen utan ditt eller din kunds initiativ genom att upprepa stegen ovan.
Monteringslösningar som ger valuta för pengarna
Delar ur e-guiden
- Spara pengar och erbjud en förstklassig kundupplevelse
- Minimera risken för service och support
- Förhindra stölder och bedrägerier
Tekniktips från vår blogg

Så tar du hand om din IT-utrustning
