Service och reparationer

Vi hjälper dig!

Är du användare eller återförsäljare?

Är du användare av utrustning från någon av våra tillverkare som inte fungerar? Kontakta i så fall i första hand den återförsäljare, integratör eller systembyggare som du har köpt eller hyr lösningen av, i vilken vår utrustning är en del.

Är du återförsäljare till Origum Distribution och har köpt eller hyr utrustningen av oss? Då ska du logga in i vår webbshop, navigera till rubriken "Service & felanmälan" och följa instruktionerna där.

Önskar du göra en retur, ska du också logga in i vår webbshop och följa instruktionerna under rubriken "Returförfrågan".

Du har väl undersökt följande...

Omstart eller reset

Har du provat att starta om utrustningen som inte fungerar – eller att göra en "reset" om det är möjligt?

Kablage

Har du kontrollerat att samtliga nödvändiga ström- och kommunikationskablar är korrekt anslutna till utrustningen?

Router

Om utrustningen och dess tillbehör (periferiutrustning) är anslutna via en router – fungerar den som den ska?

Mjukvaror & brandvägg

Har någon mjukvara nyligen blivit uppdaterad – antingen manuellt, automatiskt eller kanske inte alls?

Tekniktips från vår blogg

Så tar du hand om din IT-utrustning

Så tar du hand om din IT-utrustning

2020-05-29 14:26 12 minuters läsning
Skillnaden mellan direkttermo (DT) och termotransfer (TT)

Skillnaden mellan direkttermo (DT) och termotransfer (TT)

2020-04-23 15:13 3 minuters läsning

Hör av dig om du vill veta mer om service och reparationer