Service och reparationer
Vi hjälper dig!
Är du användare eller återförsäljare?
Är du användare av utrustning från någon av våra tillverkare som inte fungerar? Kontakta i så fall i första hand den återförsäljare, integratör eller systembyggare som du har köpt eller hyr lösningen av, i vilken vår utrustning är en del.
Är du återförsäljare till Origum Distribution och har köpt eller hyr utrustningen av oss? Då ska du logga in i vår webbshop, navigera till rubriken "Service & felanmälan" och följa instruktionerna där.
Önskar du göra en retur, ska du också logga in i vår webbshop och följa instruktionerna under rubriken "Returförfrågan".
Du har väl undersökt följande...
Omstart eller reset
Har du provat att starta om utrustningen som inte fungerar – eller att göra en "reset" om det är möjligt?
Kablage
Har du kontrollerat att samtliga nödvändiga ström- och kommunikationskablar är korrekt anslutna till utrustningen?
Router
Om utrustningen och dess tillbehör (periferiutrustning) är anslutna via en router – fungerar den som den ska?
Mjukvaror & brandvägg
Har någon mjukvara nyligen blivit uppdaterad – antingen manuellt, automatiskt eller kanske inte alls?
![Vanliga frågor & svar](https://www.origum.se/hs-fs/hubfs/Origum%20website%20images/Miscellaneous/green-greenpay-help-faq.jpg?width=1080&height=1080&name=green-greenpay-help-faq.jpg)
Vanliga frågor & svar
![Driftinformation](https://www.origum.se/hs-fs/hubfs/Origum%20website%20images/Miscellaneous/green-greenpay-help-driftinformation.jpg?width=1080&height=1080&name=green-greenpay-help-driftinformation.jpg)
Driftinformation
Tekniktips från vår blogg
![](https://www.origum.se/hubfs/Origum%20website%20images/Blogg%20photos/sa-tar-du-hand-om-din-utrustning.jpg)
Så tar du hand om din IT-utrustning
![](https://www.origum.se/hubfs/Origum%20website%20images/Blogg%20photos/direkttermo-vs-termotransfer-2.jpg)