Undvik extraavgifter och förseningar – säkerställ att leveransadressen är korrekt

2 min läsning
2018-09-20 16:14

Undvik onödiga extraavgifter och förseningar av dina leveranser från oss genom att säkerställa att du ger oss rätt leveransadress i samband med dina beställningar. 

Vår transportleverantör PostNord Logistics genomgår just nu sin kanske största omställning hittills och det har inte varit lätt för dem att anpassa verksamheten när antalet brev fortsätter att minska samtidigt som mängden paket stadigt ökar. 

Undvik avgifter genom att säkerställa att du har gett oss rätt leveransadress

PostNord har sedan flera år infört straffavgifter om en mottagare uppgivit adressuppgifter som inte är korrekta, till exempel fel postnummer eller ett postnummer som går till en boxadress – ett fel som gör att paketen blir svårare och dyrare att hantera, blir försenade eller till och med inte kan levereras och då måste skickas tillbaka till oss. Som konsekvens av detta blir vi debiterade en straffavgift av PostNord på alla felaktiga adresser – en avgift som successivt höjts från dem.

PostNord har även lagt till avgifter för vägtullar m.m. kallat Storstadstillägg och till mer sällan besökta orter och glesbygd, kallat Ortstillägg.

Förhindra onödiga avgifter

Det är viktigt att vi kan förhindra onödiga avgifter och behålla en fortsatt effektiv och tillförlitlig leverans. Genom avtalet med PostNord gällande företagspaket kan vi glatt meddela att vi fortsatt kan erbjuda fasta priser på alla sändningar upp till 30 kg – samma priser som vi haft sedan 2006 – oavsett var i landet de skall skickas – och oavsett hur många kollin sändningen har. Men, vi måste tyvärr börja ta ut en avgift på 175 kronor per kolli i de fall du eller din kund angivit ett felaktigt postnummer och vi blir efterdebiterade av PostNord. Vi tar även ut samma avgift om vi på din eller din kunds önskan ska göra ett utskick med företagspaket, men får adressuppgifter till en privatperson – vilken sällan har möjlighet att ta emot paket.

Spara pengar på e-faktura

Vidare har nästan alla våra kunder gått över till e-faktura, men för dig som fortfarande vill ha pappersfaktura utskickad per post, erbjuder vi det till en kostnad av 29 kronor per order.

För mer information om våra villkor och priser besök www.origum.se eller ring oss på
08-410  509 50 alternativ mejla till origum@origum.se

Sköt om er och trevlig vecka önskar vi på Origum!

Få notifieringar via mejl